Witamy na stronie pressunite.pl. Masz 2 możliwości rejestracji konta w serwisie:
Rejestracja tradycyjna
1. Naciśnij przycisk zarejestruj się, który można znaleźć w prawym górnym rogu lub pośrodku strony obok materiału video.
2. Kliknij przycisk rejestruj się przy koncie autora.
3. Wypełnij formularz rejestracyjny. Zapoznaj się z naszym regulaminem oraz potwierdź, że masz ukończone 18 lat.
4. Na podany adres email zostanie wysłany link aktywacyjny. Należy wejść na pocztę i w niego kliknąć.
5. Gratulujemy! Właśnie założyłeś swoje konto!
Rejestracja przez Facebook’a:
1. Naciśnij przycisk zaloguj się przez Facebook’a.
2. Gratulujemy! Właśnie założyłeś swoje konto!
Rejestracja cd.
Aby móc w pełni korzystać z profilu należy podać dodatkowe dane, które są wymagane przy sprzedaży licencji.
W tym celu :
1. Wejdź w zakładkę AUTOR→ Ustawienia konta.
2. Wypełnij wszystkie dane zawarte w formularzu
3. Zatwierdź i gotowe!
Aby utworzyć licencję na materiały należy:
1. Zalogować się.
2.WAŻNE Uzupełnić do końca formularz rejestracyjny- w przeciwnym wypadku wyświetli się
komunikat o błędzie. (patrz rejestracja cd.)
3. Przejdź do Licencje → Dodaj licencję na materiały (link)
4. Pojawi się strona z podglądem licencji, a z lewej strony pojawi się menu,dzięki któremu będzie
można przejść do poszczególnych sekcji umowy.
5. Należy podać nazwę licencji- nie zostanie ona opublikowana, jest wyłącznie dla Ciebie
6. POLA EKSPLOATACJI- są to wszystkie uprawnienia, które nadajemy osobie która kupi licencję.
7. ZAKES TERYTORIALNY LICENCJI - ustal gdzie chcesz dystrybuować swój materiał
8. CZAS TRWANIA LICENCJI - określ po jakim czasie licencja wygasa
9. DOPUSZCZALNY ZAKRES MODYFIKACJI UTWORU- ustal, czy w ramach licencji chcesz, aby jakakolwiek część materiału została zmieniona. Jeżeli tak, to masz możliwość określenia które części mają prawo być zmienione a które nie.
10. SUBLICENCJE- ustalenie czy osoba, która kupuje licencję może udzielać lub też sprzedawać tę licencję osobom trzecim.
11. W Załączniku nr 2 można nanosić modyfikacje treści wzoru umowy i postanowienia dodatkowe do:
a) pola eksploatacji utworu
b) czasu trwania licencji
c) dopuszczalnego zakresu modyfikacji utworu
d) postanowień dodatkowych
12. Po naciśnięciu przycisku “zapisz licencję” pojawi się ona w zakładce “Moje licencje”.
13. Daną licencję można usunąć, zmienić lub też udostępnić na swoim blogu lub stronie za pomocą przycisku Press Transfer.
Aby dodać treści na portal należy:
1. Zalogować się.
2. WAŻNE Uzupełnić do końca formularz rejestracyjny- w przeciwnym wypadku wyświetli się
komunikat o błędzie. (patrz rejestracja cd.)
3. Kliknąć Dodaj à Dodaj treść.
4. Dodawanie treści składa się z 6 kroków:
Krok 1: Lokalizacja- określ jakiego miejsca będzie dotyczył tekst. NIE WYMAGANE.
Krok 2: Szczegóły- Należy wybrać kategorię tekstu, rodzaj, język; podać tytuł oraz opis treści.
Pola Data i godzina oraz tagi są opcjonalne. NIE WYMAGANE
Dlaczego warto wypełnić datę i godzinę?
Masz do sprzedania treść newsa, który wydarzył się 10 minut temu. System kategoryzuje te informacje jako najświeższe i wysyła powiadomienie do wydawców szukających właśnie takich treści.
Dlaczego warto wypełniać pole z tagami?
System wyszukuje Twój tekst i dopasowuje go zgodnie z tym czego szukają wydawcy właśnie po tagach. Zwiększa to Twoje szanse na odsprzedanie treści.
Krok 3: Dodaj swój tekst w okienku oraz zaznacz deklarację, że posiadasz prawa autorskie do tekstu, który właśnie dodajesz.
Krok 4: Wybierz licencję.
Krok 5: Wybierz cenę.
Robot, który ocenia Twój tekst wykorzystując prawie 90 parametrów, podaje wartość bliską cenie rynkowej. Pomoże Ci to ocenić wartość Twojego tekstu, ale decyzja o cenie jest tylko i wyłącznie Twoja.
Krok 6: Podgląd wprowadzonych danych.
Sprawdź czy wszystkie dane które wprowadziłeś się zgadzają.
Jeżeli nie chcesz publikować materiałów w tym momencie możesz zapisać je jako wersję roboczą i później do nich wrócić w zakładce Moje treści.
Jeżeli chcesz dodać materiał teraz wystarczy nacisnąć przycisk zgłoś teraz.
Możesz licytować napisanie artykułu, który został wystawiony przez wydawcę. Wystarczy, że:
1. Zalogujesz się na platformie
2. Wejdziesz w Materiały → Katalog ofert zleceń od wydawców
3. Wybierzesz tekst
4. Klikniesz przycisk złóż zamówienie
5. Następnie wyświetli się strona z szczegółami zamówienia. Jeżeli jesteś zainteresowany kliknij przycisk przejdź dalej.
6. Kolejny etap to licencja. Po zapoznaniu się z warunkami zawartymi w licencji możesz albo zaakceptować albo negocjować warunki.
Negocjowanie- po kliknięciu przycisku negocjuj odblokują się wszystkie opcje licencji. Dzięki temu, sam możesz ustalić jakie warunki będą obowiązywały w licencji, ale pamiętaj że sprzedający może odrzucić Twoją propozycję.
7. Po zaznaczeniu swoich warunków należy kliknąć przycisk zaakceptuj.
8. Weryfikacja- sprawdź czy wszystkie dane się zgadzają. Jeżeli tak, kliknij Wyślij zgłoszenie na transfer licencji.
9. Teraz należy poczekać na zaakceptowanie oferty przez wystawiającjego.
Jeżeli jesteś specjalistą w swojej dziedzinie, to dzięki naszemu portalowi wystawić ofertę współpracy do pisania tekstów, robienia zdjęć czy też filmików na stałe.
Wystarczy, że:
1. Zalogujesz się.
2. Wejdziesz w Dodaj → Dodaj pomysł na treść.
3. Dodasz szczegóły dotyczące materiału: Tytuł, typ oraz rodzaj materiału, dodasz krótki opis oferty, wybierzesz kategorię, język, licencję oraz opcjonalnie obszar.
4. Jeżeli nie chcesz jeszcze publikować oferty możesz zapisać to jako wersję roboczą.
5.Klikniesz opublikuj ofertę.